A tervek szerint a hajók akadálymentesek, kerékpárszállításra is alkalmasak és klimatizáltak lesznek, várhatóan 2021 nyarára szállhatnak fel rá az utasok.
2020. május 15. 14:42
p
0
0
45
Mentés
Megérkeztek a BAHART új hajóflottájának prototípus tervei, elkészült a műszaki dokumentáció, és láthatjuk, hogyan fog kinézni az új komp, az új katamaránok és a BAHART zászlóshajója – írja a csodalatosbalaton.hu. A fő cél az, hogy a Balaton két partja között javuljon az összeköttetés annak érdekében, hogy autó nélkül is lehessen közlekedni a térségben. A nagyívű, 2030-ig tartó fejlesztés célja, hogy A BAHART európai színvonalú hajózási feladatokat tudjon ellátni.
A tervek szerint a hajók akadálymentesek, kerékpárszállításra is alkalmasak és klimatizáltak lesznek, várhatóan 2021 nyarára szállhatnak fel rá az utasok. A Balatoni Hajózási társaság befejezi a hajózáshoz szorosan nem kapcsolódó tevékenységeit, így a jövőben sem kempinget, sem pedig szállodát nem működtet tovább – írja a portál.
Akár a következő évben, de legrosszabb esetben 2022-ben Szántód és Tihany közt már az új kompok fognak közlekedni. „Erre az időre azt is el fogjuk érni, hogy mind a két rév, a kikötő környéke meg fog újulni, európai színvonalúvá fog tudni válni. Meg fogjuk rendelni az első kisméretű katamaránokat is, amelyek alapvetően Balatonfüred, Keszthely és Siófok körzetében fognak közlekedni” – mondta Guller Zoltán.
A miniszterelnök a Kossuth Rádió reggeli műsorában azt mondta, a tiszás politikusok nemhogy nem szégyellik, hogy a saját országuk ellen dolgoznak, hanem büszkék, rá és ez a céljuk.
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 45 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2020. május 15. 21:02
Nem sok konkrétumot írnak.
Mekkorák ezek a hajók?
Hány darab készül belőlük?
Mekkorák lesznek a jegyárak?
Milyen típusúak, ki és hol gyártja ezeket?
Újságcikk van rengeteg, de azokban hír, információ, tényadat alig. :-(
Még emlékszem a mostani katamaránok üres testének felzsilipelésére, amikor pár hónap késé után sikerült felúsztatni a Sión.
Aztán az sem volt semmi emlék, amikor kimentünk egy hirtelen vihar előtt kimentünk menteni... Egy csajra emlékszem aki nem akart felszállni a csónakjából a kompra. A hajós cimbora nem vitatkozott, egy akkora pofont lekevert neki a második felszólítás után hogy majdnem letekeredett a feje a leánynak. Csónak elrúgva a leány fel és pár perc után megérkezett a vihar...
Nekem volt a feladat megnyugtatni a mentetteket, mert úgy dobálta a vihar a kompot, mint valami tollpihét. A leány úgy remegett mint a citerahúr és nem volt kifogása a pofon ellen. Utána még kihúztunk két másik embert is a vihar megérkezte előtt, nem volt idő vitára. A Balaton igen veszélyes tud lenni egyik pillanatról a másikra.
Kell a hazai élményekben gazdag programlehetőség, amihez az új hajók biztosan hozzájárulnak majd.